Saturday, February 12, 2011

ဒီေန႔ကိုေမ့ေနၾကၿပီလား?


ေတာင္စဥ္ေရမရ အေတြးစေတြပါ။ Gmail မွာ ဖတ္လိုက္ရတာ တစ္ခုကေန စခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္ Forward လုပ္လိုက္တဲ့ အထဲမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မနက္ဖန္ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၃၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေမြးေန႔တဲ့။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္း ဘာေတြသိသလဲ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ သိတာဆိုလို႔ မယ္မယ္ရရ မရွိလွ။ ဒဂံုတာရာရဲ့ “ေအာင္ဆန္း သို႔မဟုတ္ အ႐ိုင္း”ဆိုတာကို နာမည္ပဲ ၾကားဖူးပါတယ္။ ခုထိ မဖတ္ဖူးေသးပါ။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အယ္ဒီတာလုပ္ ထုတ္ေ၀ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ “ငရဲေခြးႀကီး . . .”ဆိုတာကိုလည္း နာမည္သာ ၾကားဖူးပါတယ္။ ခုထိ မဖတ္ဖူးေသးပါ။ တကၠသိုလ္ေန၀င္းရဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္း စာေတြကို ခံုေက်ာ္ကြက္ၾကား ဖတ္ဖူးပါတယ္။ ဘာကိုမွ ပီပီျပင္ျပင္ မမွတ္မိေတာ့ပါ။

မူလတန္း ဖတ္စာထဲမွာ ဖတ္ခဲ့ရတာ ထင္ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဆင္းရဲသားေတြအေပၚ စာနာတတ္ပံု။ ခပ္ေရးေရးပဲ စဥ္းစားလို႔ ရပါေတာ့တယ္။ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္က မိခင္ႀကီး ေဒၚစုဆီ အေႂကြးလာယူေတာ့ ေႂကြးေဟာင္းေတာင္ မေက်ေသးလို႔ ေဒၚစုက ေနာက္ထပ္ အေႂကြးမေပးခ်င္ဘူးတဲ့။ သူလည္း ရွိရင္ေတာ့ ေပးခ်င္မွာေပါ့၊ မရွိေသးလို႔ မေပးေသးတာေနမွာေပါ့၊ ေပးလိုက္ပါလို႔ သားေလးေအာင္ဆန္းက ၀င္ေျပာတယ္တဲ့။ အဲဒီလို ထင္တာပါပဲ။

“ေဖေဖာ၀ါရီ ဆယ့္သံုးမွာ၊
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေမြးေန႔ပါ။”
၂၀ရာစုေခတ္မွာ ထင္ရွားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ရဲ့ ေမြးေန႔မွတ္တမ္း မွန္ကန္လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။

“ဆိုရွယ္လစ္ေဘာင္ လမ္းစဥ္မ်ား၊
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခ်မွတ္သြား။”
ဟုတ္ခ်င္ ဟုတ္ပါလိမ့္မယ္။ ဟုတ္ခ်င္မွလည္း ဟုတ္ပါလိမ့္မယ္။ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ကစာမို႔ ေခတ္အလိုက္ ေရးထားတာ ဆိုရင္ေတာ့ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့တဲ့ ခုေခတ္မွာ ကဗ်ာစာသားကို ျပင္ရပါေတာ့မယ္။

ငယ္ငယ္က ရြာသားႀကီးတစ္ေယာက္ ခဏခဏ ေျပာတာကို နားေထာင္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ “အဲဒီေကာင္ ေအာင္ဆန္း ေသသြားလို႔။ မေသလို႔ သူသာ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ရင္ ခုေန ဗုဒၶဘာသာ ပ်က္ေလာက္ၿပီ။ တစ္ရြာတစ္ေက်ာင္းတဲ့။ တစ္ေက်ာင္းတစ္ပါးတဲ့။ ဘုရားလည္း တစ္ဆူပဲတဲ့။ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ အဲဒီေကာင္ ကြန္ျမဴနစ္။” ဆိုရွယ္လစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကြန္ျမဴနစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အုပ္ခ်ဳပ္ရင္ ဗုဒၶဘာသာ ပ်က္မယ္ဆိုတာကို သိပ္မယံု။ လက္မခံခ်င္။ ကေလးမို႔သာ ဘာမွျပန္မေျပာရဲခဲ့တာ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဆိုတာလည္း နတ္ေမာက္ဦးေသာဘိတရဲ့ တပည့္ပဲ။ ဗုဒၶဘာသာကို ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီးေတာ့ မလုပ္ေလာက္ဘူး ထင္ပါတယ္။

“ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း” ကဗ်ာကို တတိယတန္းမွာ က်က္ခဲ့ရတာ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက မူလတန္း ဆရာမႀကီးက တည္တည္႐ိုး႐ိုးႀကီး။ ကဗ်ာက်က္ခိုင္း။ စကားေျပေရးခိုင္း။ ဒါပဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္း အေထြအထူး ေျပာမျပ။ ေလးစားဖို႔လည္း မေျပာ။ အားက်ဖို႔လည္း လမ္းမညႊန္။ သူကိုယ္တိုင္ မသိလို႔ ေျပာမျပတာလည္း ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ သူက အပ်ိဳႀကီး။ စာသင္တာ တာ၀န္ေက်ေပမယ့္ ဘာသာေရး ပိုၿပီး စိတ္၀င္စားတဲ့ပံု။ သူက သီတင္းတိုင္း ဥပုသ္ေစာင့္တာဆိုေတာ့ စေန တနဂၤေႏြမွာ ေက်ာင္းမပိတ္ဘဲ အဖိတ္ ဥပုသ္က်မွ ေက်ာင္းပိတ္ပါတယ္။ အထက္က မူခ်မွတ္ ေပးသလား၊ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ လုပ္သလားေတာ့ မသိပါဘူး။ တန္းေက်ာင္းသားေတြကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာလို တန္းစီထိုင္ၿပီး ဘုရားရွိခိုးခိုင္းတာ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္မွာ ေန႔တိုင္းပဲ။ သူက ေတာသူေဌး။ ခုေတာ့ သူ႔ရွိတာေတြ အကုန္လံုး တူေတြတူမေတြကို ခြဲေပးလိုက္ၿပီး၊ သူ႔အတြက္ေတာ့ မိုးညႇင္းသမၺဳေဒၶမွာ ေက်ာင္းေလးတစ္ေဆာင္ေဆာက္ၿပီး ရာသက္ပန္ေယာဂီ လုပ္ေနၿပီ။

၁၉၈၆ခုႏွစ္မွာတုန္းက အဂၤလိပ္စာ သင္ေပးတဲ့ ဆရာႀကီးကေတာ့ ခရစ္ယန္။ သူလည္း သူ႔ဘာသာနဲ႔သူေတာ့ ဘာသာေရး ကိုင္း႐ႈိင္းတာပါပဲ။ သူနဲ႔ေတြ႔ေတာ့ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္တို႔ လူ႔အခြင့္အေရးတို႔ ဆိုတာေတြ သူ႔ဆီက ၾကားခဲ့ရတယ္။ သူက ၈၈၈၈  မတိုင္ခင္ကတည္းက အဲဒီအေၾကာင္းေတြ ေျပာေနတာ။ “ဦးဇင္းတို႔ ဗုဒၶဘာသာ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ မတရားပါဘူး။ သေဘာထားက ေသးလြန္းတယ္။ စာအုပ္တစ္အုပ္ ေရးတာနဲ႔ စာေရးတဲ့ ဘုန္းႀကီးကို ၀ိုင္းေဆာ္ၾကတယ္တဲ့။ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ မရွိလို႔ေပါ့။” သူက သွ်င္ဥကၠ႒ရဲ့ “လူေသလူျဖစ္”ကိစၥကို ေျပာတာပါ။ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ေရာက္ေတာ့ စီနီယာ သူငယ္ခ်င္း ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးက ေျပာျပပါတယ္။ “လူေသလူျဖစ္ စာအုပ္ကိုေရးတာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက တိုက္တြန္းလို႔ ေရးရတာ။ ဂ်ပန္စစ္သားေတြက ဂ်ပန္ႀကီးေသရင္ ဂ်ပန္ေလး ျပန္ျဖစ္တယ္လို႔ ယံုထားေတာ့ ေသရမွာ မေၾကာက္ဘူး။ စစ္တိုက္တာ ရဲတယ္။ ဗမာစစ္သားေတြလည္း အဲဒီလိုရဲေအာင္ ဆရာေတာ္ စာေရးပါအံုးဆိုလို႔ ေရးေပးရတာ။ အဲဒီစာအုပ္ကို ထုတ္ေ၀မယ္လို႔ ဆရာေတာ္က ယတိျပတ္ မဆံုးျဖတ္ရေသးခင္ သူေထာင္က်ေနတုန္း တပည့္ေတြက ထုတ္ေ၀လိုက္တာ။” ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ လူေသလူျဖစ္ သီအိုရီကို မႀကိဳက္ပါ။ တစ္ျခားစာအုပ္တစ္ခ်ိဳ႕ ဖတ္မိသေလာက္ေတာ့ ေကာင္းတာေတြ ပါပါတယ္။  ဥကၠ႒စရိယာဆိုတဲ့ ကိုယ္တိုင္ေရး အတၳဳပၸတၱိမွာဆိုရင္ အေရးအသား ခန္႔လည္းခန္႔တယ္။ သြက္လည္း သြက္တယ္။ လယ္တီပ႑ိတ ဦးေမာင္ႀကီးတို႔ရဲ့ “လယ္တီတရားသတင္းစာ”မွာ ေရးခဲ့တာေတြလည္း ေကာင္းပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ႏွိပ္ကြပ္ခံလိုက္ရေပမယ့္ သူလည္း ဗုဒၶဘာသာအတြက္ တကယ္အလုပ္လုပ္ခဲ့တာပါ။ ေရႊခ်ိန္ခြင္။ ေက်ာက္ကြင္းအေရးေတာ္ပံု။ ေတာင္တြင္းႀကီးမွာ အေျခခ်ၿပီး အလုပ္လုပ္ခဲ့တာပါ။

ေတာင္တြင္းႀကီးက အသံတစ္သံ မွတ္မိပါေသးတယ္။ စာေပေဟာေျပာပြဲ ကက္ဆက္တိတ္ေခြမွာ နားေထာင္ခဲ့ဖူးတာပါ။ စာေပလူၾကမ္းမင္းသား ေအာင္သင္း။ ေတာင္တြင္းက ေအာင္းသင္း။ ေထာင္တြင္းက ေအာင္သင္း။ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက မစားဘဲနဲ႔ စြန္႔ခဲ့လို႔ ခုလူေတြ မစြန္႔ဘဲနဲ႔ စားေနရတာေပါ့။”

ေနာက္တစ္ခုက “မ်ိဳးဆက္သစ္တိုးတက္ရစ္ဖို႔”ထဲမွာ ထင္တာပါပဲ။ (ဒကာႀကီး)ေအာင္သင္း ညႊန္းထားလို႔ ဖတ္မိတဲ့ စာအုပ္။  “ေသာင္းထိုက္”၊ “အမွန္တရား ျမတ္ႏိုးျခင္း”။ အဲဒီထဲမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ့ ႐ိုးသားပြင့္လင္းမႈကို ခ်ီးက်ဴးထားတာ ဖတ္ရပါတယ္။ “မၾကာခဏ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို သြားသတိရမိ၏။ လူပံုအလယ္တြင္ လိုအပ္လာၿပီဆိုလွ်င္ အေပၚအက်ႌခၽြတ္၍ စြပ္က်ယ္အျပဲႏွင့္ ေနရဲသူ၊ လူထုေဟာေျပာပြဲ၌ ‘ဖာႏိုင္ငံ’ ‘ျပဲေနေအာင္ လုပ္ႏိုင္မွ’ ဟူသည့္ အသံုးအႏႈန္းမ်ား သံုးရဲသူ၊ ကက္ဗိနက္ ထိုင္ေနစဥ္ ‘ၾကည္ေရ . . . . ပဲျပဳတ္နဲ႔ နံျပားစားခ်င္တယ္’ စာေရးခဲ့သူမွာ တကယ့္ သစၥာတရား ျမတ္ႏိုးသူ၊ ဟန္မေဆာင္တတ္သူ ဆင္းဆီးယားျဖစ္သည့္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး မဟုတ္ပါေလာ။” “အမွန္တရား ျမတ္ႏိုးျခင္း”ဆိုတဲ့ စာအုပ္ e-Copyကို အင္တာနက္မွာ ရွာဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။

အင္တာနက္မွာ သိခ်င္တာ အားလံုးမဟုတ္ေတာင္မွ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ရႏိုင္တာမို႔ ၁၉၁၅ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၃ရက္ ေမြးေန႔ရွင္ ဘယ္သူေတြ ရွိေသးလဲ သိရေအာင္ Googleနဲ႔ ရွာၾကည့္တာ တစ္ေယာက္ေတြ႔ပါတယ္။ Lyle S. Bettger. ေမြးဖြား - ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၃၊ ၁၉၁၅။ ကြယ္လြန္ - စက္တင္ဘာ ၂၄၊ ၂၀၀၃။ Hollywoodမင္းသား။ The Greatest Show on Earthမွာ Oscarဆုရ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အသက္တိုသေလာက္ သူက်ေတာ့ အသက္ရွည္လိုက္တာ။ ၈၈ႏွစ္ ေနသြားရတယ္။ ကံလို႔ပဲ ေျပာရမွာလား။ ဗုဒၶဘာသာ အလိုအရ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ကံအေၾကာင္းနဲ႔ မကင္းေပမယ့္ ကံခ်ည္းသက္သက္ေတာ့လည္း မဟုတ္ျပန္။ ျဖစ္ပ်က္ၾကံဳေတြ႔ရသမွ်အက်ိဳးရလဒ္ <= အတိတ္/ပစၥဳပၸန္ကံ + အေထာက္အပံ့ အေျခအေန။ ကံ။

ကံကို ယံုတဲ့အေနနဲ႔ သြားေလသူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအတြက္ ေရစက္ခ်က္ အမွ်ေ၀လိုက္ရမလား။ ထံုးစံအတိုင္း “ေကာင္းရာသုဂတိ လားပါေစ”လို႔ ဆုေတာင္းရမွာလား။ ေမြးေန႔ဆိုေတာ့ မၾကားႏိုင္ေလာက္ေပမယ့္ “Happy Birthday”လို႔ ေျပာလိုက္ရမလား။ ဟုိေန႔က တင္ခဲ့တဲ့ “အိမ္အစစ္”ထဲမွာေတာ့ ေသတာကို ငိုတယ္ဆိုရင္ ေမြးတာကိုလည္း ငိုရမွာပဲတဲ့။ ေမြးလာရင္ ေသရမွာမို႔ပါတဲ့။ ေတာင္စဥ္ေရမရ အေတြးစေတြပါ။

Picture from (12 February 2011):
https://picasaweb.google.com/niknayman.niknayman/GeneralAungSan#5360136920350776626A

ဒီေန႔ကိုေမ႔ေနၾကျပီလား?

သူငယ္ခ်င္းတို႔ေရ..လာမဲ႔ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၁၄ ရက္ေန႔ေလးက ဘာေန႔လဲ?

သိျပီးသားပါ..ခ်စ္သူမ်ားေန႔ေလ.လို႔ မွတ္မွတ္ရရရွိစြာ ေျဖၾကမွာပဲေနာ္..

ဒါဆိုဒီေန႔ေလးကေကာဟင္?
 
ဧကရီေမးလိုက္မွ သူငယ္ခ်င္းတို႔ ျပကၡဒိန္ေလး ဆီ မ်က္လံုးေရာက္သြားျပီမလား.?

အင္းးးးးးဒီေန႔ ေဖၚေဖၚ၀ါရီလ ၁၂ ရက္ေန႔ေလလို႔ သူငယ္ခ်င္းတို႕ၿပန္ေျဖမွာသိေနတယ္..

ေဟာဒါဆို မနက္ဖန္ကေကာ..ဘာေန႔လဲ..မွတ္ေကာမွတ္မိၾကပါ႔မလားဟင္?

တကယ္ဆို တို႔မ်ား ျမန္ျပည္ၾကီးလြတ္ျငိမ္းခ်မ္းသာခြင္႔ၾကီးရေအာင္ တို႔ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ားပင္လံုစာခ်ဴပ္ခ်ဳပ္တဲ႔ေန႔ေပါ႔။

ျပည္ေထာင္စုေန႔ၾကီးေလ..(၆၄)နွစ္ေျမွာက္ခဲ႔ပါျပီ မေမ႔အပ္တဲ႔ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ၾကီးေနာေန႔ေလးနဲ႔ပါတ္သက္တဲ႔
ဧကရီဖတ္မိေလ႔လာထားသမ်ွေလးေတြျပန္မ်ွေ၀ ေပးလိုက္တယ္ေနာ္။ဖတ္ၾကည္႔ျပီး သမိုင္း၀င္ပံုေလးေတြေကာ
အမွတ္တရ သိမ္းထားလိုက္ၾကပါလို႔္။ 

images?q=tbn:ANd9GcRwkA_9JF52Uxcjl4QS4VBCOrlzY8irQSzbUUnbYoFE4XhS0Bthc2aDiNHVqw


180px-PinLone.JPG



ဒီပံုေလးက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအပါအ၀င္ စာခ်ဳပ္ခ်ုပ္ရာမွာ ပါ၀င္ၾကတဲ႔ နိုင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ားရဲ႔ ပံုပါ။


180px-DSC00060.JPG


ဒါက ယခုလက္ရွိသမိုင္း၀င္ပင္လံုစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုခဲ႔တဲ႔ အထိမ္းအမွတ္ေက်ာက္တိုင္ၾကီးပါ။

2Q==


Agreement.JPG

ဒါက သမိုင္း၀င္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ၾကီးပါ။


images?q=tbn:ANd9GcQJrg9He8JzVz-rC0DJxrgh_6-Tbklmwamx0X6Vxvp_m0e8aYw4yBNufhBY_g

ပင္လံုစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုအျပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္အပါအ၀င္ ေညာင္ေရႊေစာ္ဘြား နွင္႔ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ား ရဲ႔ အမွတ္တရပံုေလးပါ။

images?q=tbn:ANd9GcSPAzNiaARaLM8Nyrdyx0ZqZ1HQ0D9JOb2wm5DITVsxsA4n2W1xWYb9fqd2

ပင္လံုစာခ်ဳပ္ခဲ႔ေသာ ၁၉၄၇ခုနွစ္ေဖၚေဖၚ၀ါရီလ၁၂ ရက္ေန႔က ပင္လံုေက်ာက္တိုင္ၾကီးပံုပါ။

images?q=tbn:ANd9GcQMbpaqof47Oo-nzTv1JBZxh77vB_omS3oEqKGf84JtxsQmjUUFEFMh_QzpFw

ထိုေန႔က ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ အမွတ္တရ ပံုေလးေတြပါ။

images?q=tbn:ANd9GcRqtsenxuFF4uugBhMXydmTWuIY4h-Of1JSBcoNp5_rU7io8Dxt



သမိုင္းဝင္ပင္လံုစာခ်ဳပ္




ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရ
(ပုံ)
ေအာင္ဆန္း
၁၂-၂-၄၇
ကခ်င္ေကာ္မတီ
(ပုံ)
ဆမားဒူး၀ါးဆင္၀ါးေနာင္
ျမစ္ႀကီးနား
(ပုံ)
ေဇာ္ရစ္
ျမစ္ႀကီးနား
(ပုံ)
ဒိန္ရတန္
ျမစ္ႀကီးနား
(ပုံ)
ေဇာ္လ
ဗန္းေမာ္
(ပုံ)
ေဇာ္လြန္း
ဗန္းေမာ္
(ပုံ)
လဗန္းဂေရာင္း
ဗန္းေမာ္
ခ်င္းေကာ္မတီ
(ပုံ)
ဦးလႊာမႈန္း
ေအတီအမ္။
အုိင္တီအက္(စ္)အမ္၊ ဖလမ္း။
(ပုံ)
ဦးေသာင္ဇာခပ္ေအတီအမ္၊ တီးတိန္။
(ပုံ)
ဦးကြယ္မန္းေအတီအမ္၊ ဟားခါး။
ရွမ္းေကာ္မတီ
(ပုံ)
ခြန္ပန္းစိန္
ေတာင္ပုိင္းစပ္ဖလုံ
(ပုံ)
စဝ္ေရႊသိုက္‎
ေညာင္ေရႊစပ္ဖလုံ
(ပုံ)
စပ္ဟုံဖ
ေျမာက္ပုိင္းသိႏၷီစပ္ဖလုံ
(ပုံ)
စပ္ႏြံ
လဲခ်ားစပ္ဖလုံ
(ပုံ)
စပ္စံထြန္း
မုိင္းပြန္စပ္ဖလုံ
(ပုံ)
စပ္ထန္းေအး
သာမုိင္းခမ္းစပ္ဖလုံ
(ပုံ)
ဦးျဖဴ
သထုံစပ္ဖလုံ၏ ကုိယ္စားလွယ္
(ပုံ)
ခြန္းဖုံး
ေျမာက္ပုိင္းသိႏၷီ
(ပုံ)
ဦးတင္ဧ
(ပုံ)
ဦးထြန္းျမင့္
(ပုံ)
ဦးၾကာပု
(ပုံ)
ဦးခြန္ေစာ
(ပုံ)
စပ္ရစ္ဖ
(ပုံ)
ဦးခြန္ထီး

ဒါက ပင္လံုစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုရာမွာပါ၀င္ခဲ႔ၾကတဲ႔ ေခါင္းေဆာင္မ်ားရဲ႔ နာမည္ေတြပါ။





images?q=tbn:ANd9GcS594izN2bOvxwfyId4zzFIsWyEhRwW_E6eZiIEsh-9K3oxoD4p

ဒီပံုက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေတာင္ၾကီးျမိဳ႔ေလးကို ေရာက္ခဲ႔စဥ္က ပံုေလးပါ။

သမိုင္းဝင္ပင္လံုစာခ်ဳပ္ပါ အေၾကာင္းအရာမ်ား။

  ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္

ျမန္မာျပည္ဘုရင္ခံ၏ အမႈေဆာင္ေကာင္စီမွ အဖြဲ႕၀င္အခ်ဳိ႕ႏွင့္ စပ္ဖမ်ားအားလုံးတုိ႔အျပင္ ရွမ္းျပည္ နယ္မ်ား၊ ကခ်င္ေတာင္တန္းေဒသမ်ားႏွင့္ ခ်င္းေတာင္တန္းေဒသတို႔မွ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားတုိ႔ တက္ေရာက္ၾကေသာ ပင္လုံၿမိဳ႕တြင္က်င္းပသည့္ အစည္းအေ၀းႀကီးတရပ္တြင္ ...ၾကားျဖတ္ျမန္မာအစုိးရႏွင့္ ခ်က္ခ်င္းပူးေပါင္းျခင္းအားျဖင့္ ရွမ္း၊ ကခ်င္ႏွင့္ ခ်င္းတုိ႔သည္လြတ္လပ္ေရးကို ပုိမုိ၍ လွ်င္ျမန္စြာ ရရွိလိမ့္မည္ဟု အစည္းအေ၀းတက္ေရာက္သူ အဖြဲ႕၀င္တုိ႔သည္ ကန္႔ကြက္သူမရွိဘဲ ေအာက္ပါအတုိင္း သေဘာတူညီၾကေလသည္။
  • (၁)ေတာင္တန္းသားမ်ား စည္းလုံးညီၫြတ္ေရးအဖြဲ႕ (တစညဖ) ၏ ႀကိဳးကုိင္အဖြဲ႕ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေထာက္ခံခ်က္အရ ေတာင္တန္းသားမ်ား၏ ကုိယ္စားလွယ္တဦးကို ဘုရင္ခံကေရြးခ်ယ္၍ နယ္စပ္ေဒသမ်ားကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ ဘုရင္ခံ၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္အျဖစ္ ခန္႔ထားရမည္။
  • (၂)ဤအတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ကို ဘုရင္ခံ၏ အမႈေဆာင္ေကာင္စီတြင္ ဌာနလက္ကိုင္မရွိ ေကာင္စီ၀င္တဦးအျဖစ္ခန္႔ထား၍ ကာကြယ္ေရးႏွင့္ ျပည္ပကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ထုံးနည္းဥပေဒအရ အမႈေဆာင္ ေကာင္စီ၏ အာဏာလက္ေအာက္သုိ႔ ေရာက္ရွိသည့္နည္းတူ နယ္စပ္ေဒသကိစၥမ်ားကိုလည္း အမႈေဆာင္ေကာင္စီ၏ အာဏာေအာက္သုိ႔ ေရာက္ရွိေစရမည္။ ဤနည္းလမ္းမ်ားအတုိင္း နယ္စပ္ ေဒသဆုိင္ရာ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္အား အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္အာဏာကုိ ေပးအပ္ရမည္။
  • (၃)အဆုိပါအတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ကုိ၎ႏွင့္လူမ်ဳိးခ်င္းမတူေသာဒုတိယအတုိင္ပင္ခံႏွစ္ဦးကကူညီေစရမည္။ေရွးဦးစြာ ဒုတိယအတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ႏွစ္ဦးတုိ႔သည္၎တုိ႔အသီးသီးသက္ဆုိင္သည့္နယ္မ်ား ၏ ကိစၥရပ္မ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ရန္ျဖစ္၍ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္မွာ အျခား နယ္စပ္ေဒသအားလုံးတုိ႔၏ ကိစၥရပ္မ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ေစရန္ျဖစ္သည္။ ၎တုိ႔သည္ ထုံးနည္းဥပေဒအရ တြဲဖက္ တာ၀န္ ယူရသည့္မူအတုိင္း ရြက္ေဆာင္ေစရမည္။
  • (၄)အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္သည္ အမႈေဆာင္ေကာင္စီတြင္ အဖြဲ႕၀င္လူႀကီးအေနျဖင့္ နယ္စပ္ေဒသမ်ား၏ တဦးတည္းေသာ ကုိယ္စားလွယ္အျဖစ္ ပါ၀င္ရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဒုတိယအတုိင္ပင္ခံ ပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္ နယ္စပ္ေဒသမ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာကိစၥရပ္မ်ားကုိ ေဆြးေႏြးၾကသည့္အခါ အမႈေဆာင္ေကာင္စီတြင္ တက္ေရာက္ႏုိင္ခြင့္ရွိေစရမည္။
  • (၅)အထက္တြင္ သေဘာတူညီသည့္အတုိင္း ဘုရင္ခံ၏အမႈေဆာင္ေကာင္စီကုိ တုိးခ်ဲ႕မည္ျဖ စ္ေသာ္လည္း နယ္စပ္ေဒသမ်ား၏ နယ္တြင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ ယခုခံစားေနရေသာ ကုိယ္ပုိင္ အုပ္ခ်ဳပ ္ေရးကို မည္သည့္ နည္းႏွင့္မဆုိ တစုံတရာလက္လြတ္ေစရန္ အဆုိပါေကာင္စီက ျပဳလုပ္ျခင္းမရွိေစရ။နယ္စပ္ေဒသမ်ားအတြက္နယ္တြင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ ကိုယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရာခုိင္ႏႈန္း အျပည့္ ရွိေစရမည္ဟူေသာမူကုိ သေဘာတူညီၾကသည္။
  • (၆)ပူးေပါင္းထားၿပီးသည့္ ျမန္မာျပည္အတြင္း သီးသန္႔ ကခ်င္ျပည္နယ္တခုနယ္နိမိတ္သတ္မွတ္၍ တည္ေထာင္ရန္ ျပႆနာမွာ တုိင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္က ဆုံးျဖတ္ရန္ျဖစ္ေသာ္လည္းဤကဲ့သုိ႔
သီးျခားျပည္နယ္တခု ထားရွိသင့္ေၾကာင္းကို သေဘာတူညီၾကသည္။ ဤရည္ရြယ္ခ်က္အထ ေျမာက္ရန္အလုိ႔ငွာ ပထမေျခလွမ္းအေနျဖင့္ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရအက္ဥပေဒအရ ေနာက္ဆက္တြဲစာရင္းပါ အပိုင္း (၂) ေဒသမ်ားကဲ့သုိ႔ ျမစ္ႀကီးနားႏွင့္ဗန္းေမာ္ခ႐ုိင္တုိ႔၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္နယ္စပ္ေဒသ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ႏွင့္ ဒုတိယအတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္အားေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ရမည္။
  • (၇)နယ္စပ္ေဒသမ်ား၏ နယ္သူနယ္သားတုိ႔သည္ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အေျခခံမ်ားအျဖစ္ အသိ အမွတ္ျပဳထားေသာ အခြင့္အေရးမ်ားတုိ႔ကုိ ခံစားႏုိင္ခြင့္ရွိေစရမည္။
  • (၈)ဤစာခ်ဳပ္တြင္ သေဘာတူၾကသည့္ အစီအစဥ္မွာ ပေဒသရာဇ္ ရွမ္းျပည္နယ္ နယ္ေျမစုတြင္ ယခု အပ္ႏွင္းထားၿပီးေသာ ဘ႑ာေရးႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ထိခုိက္ျခင္း မရွိေစရန္။
  • (၉)ဤစာခ်ဳပ္တြင္သေဘာတူညီၾကသည့္အစီအစဥ္မွာျမန္မာျပည္အခြန္ေတာ္ေငြမ်ားမွကခ်င္ ေတာင္တန္းနယ္မ်ားႏွင့္ ခ်င္းေတာင္တန္းနယ္မ်ားကရသင့္ရထုိက္ေသာဘ႑ာေရးအကူအညီကို
ထိခုိက္ျခင္းမရွိေစရ၊ ျမန္မာျပည္ႏွင့္ ပေဒသရာဇ္ ရွမ္းျပည္နယ္ေျမစု၏ ဘ႑ာေရးအစီအစဥ္မ်ားကဲ့သုိ႔ ကခ်င္ေတာင္တန္းႏွင့္ ခ်င္းေတာင္တန္းမ်ားအတြက္ အလားတူအစီအစဥ္မ်ားကို ထားရွိ က်င့္သုံးရန္ ျဖစ္ႏုိင္မည္၊ မျဖစ္ႏုိင္မည္ကို ဘုရင္ခံ၏ အမႈေဆာင္ေကာင္စီက နယ္စပ္ေဒသမ်ား၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ႏွင့္ ဒုတိယအတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္တုိ႔ႏွင့္အတူ စစ္ေဆးၾကည့္႐ႈရမည္။


180px-848241027_c73f2897b9_o.jpg
ပင္လံုစာခ်ဳပ္ကုိဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလက္မွတ္ေရးထိုးေနတဲ႔ပံုပါ။


သမိုင္း

ျမန္မာ့သမိုင္း တစ္ေလၽွာက္လုံး၌ အေနာ္ရထာဘုရင့္ေနာင္အေလာင္းမင္းတရား ဤမင္းသုံးပါး လက္ထက္တြင္သာ ျမန္မာတနိုင္ငံလုံး တစ္ေပါင္းတစ္စည္းတည္း ရွိခဲ့ဖူသည္။ ၿဗိတိသၽွအစိုးရ လက္ေအာက္တြင္မူ တိုင္းရင္းသားမ်ားအား ခြဲျခားအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည္။ ၿဗိတိသၽွတို႔၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပရိယာယ္ေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း ရင္းရင္းႏွီးႏွီး မရွိပဲ ေသြးကြဲမႈပင္ ရွိခဲ့သည္။
ၿဗိတိသၽွတို႔လက္ေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ေရးကို အႏွစ္ ၇၀ မၽွကာလပတ္လုံး အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖုံဖုံ ႀကိဳးပမ္းရာ၌ လြင္ျပင္သားႏွင့္ ေတာင္တန္းသားတို႔ တစ္ႀကိမ္မၽွ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ဖူးသည္ မရွိေပ။ သို႔ေသာ္ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ကို ေတာ္လွန္ၾကရာတြင္ တိုင္းရင္းသားအားလုံး ညီညြတ္ခဲ့သည္။ ေသြးစည္းပူးေပါင္း၍ ဂ်ပန္ကို တြန္းထုတ္နိုင္ခဲ့သည္။
ဂ်ပန္တို႔လက္ေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ၿပီးေနာက္ လြတ္လပ္ေရးကို ဆက္လက္ႀကိဳးပမ္းသည့္အခါတြင္လည္း လြင္ျပင္သား၊ ေတာင္တန္းသား မခြဲျခားပဲ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစုံ ေသြးစည္းမွုကို ရွာႀကံခဲ့ၾကသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးဖခင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ျမန္မာ့ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၏ ႀကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးကို ေမၽွာ္မွန္းနိုင္သည့္အခါသို႔ပင္ ဆိုက္ေရာက္ခဲ့ေလသည္။ သို႔တိုင္ေအာင္ ၿဗိတိသၽွနယ္ခ်ဲ႕တို႔သည္ ေတာင္တန္းသားမ်ားအား မိမိတို႔လက္ေအာက္မွ မလြတ္ေစလိုေသးေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေတာင္တန္းသားမ်ားအား အမ်ိဳးမ်ိဳး နားလွည့္ခဲ့ၾကသည္။
၁၉၄၆-ခုႏွစ္ ဇႏၷဝါရီလအတြင္း ေရႊတိဂုံဘုရား ကုန္းေတာ္ အလယ္ပစၥယံ၌ က်င္းပေသာ ဖဆပလညီလာခံႀကီးက ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းမႈတြင္ တိုင္းရင္းသားအားလုံး လက္တြဲ၍ ေဆာင္ရြက္ၿပီးလၽွင္ အတူတကြ လြတ္လပ္ေသာ ျပည္ေထာင္စုနိုင္ငံ ထူေထာင္ရန္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္ခဲ့သည္။ ထိုဆုံးျဖတ္ခ်က္အတိုင္း ျဖစ္ေျမာက္နိုင္ရန္ ျမန္မာေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကသည္။
ရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ ေျမာက္ပိုင္း ဗဟိုခ်က္တြင္ရွိေသာ ပင္လုံၿမိဳ႕ကေလးတြင္ ရွမ္းေစာ္ဘြားမ်ား ညီလာခံကို ၁၉၄၆ ခုႏွစ္ ဇႏၷဝါရီလအတြင္းမွာပင္ က်င္းပခဲ့ရာ ျမန္မာေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ သခင္ႏုဦးဘဂ်မ္းႏွင့္ မန္းဘခုိင္တို႔ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ၿဗိတိသၽွနယ္ခ်ဲ႕တို႔၏ ဝါဒျဖန႔္မွု​​ေၾကာင့္ ေတြေဝနားေယာင္ေနေသာ ရွမ္းအမ်ိဳးသားမ်ားအား ျပတ္ျပတ္သားသား ရွင္းလင္း ေျပာဆိုခဲ့ၾကသည္။
၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဇႏၷဝါရီလတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေခါင္းေဆာင္ေသာ ျမန္မာကိုယ္စားလွယ္ေတာ္အဖြဲ႕သည့္ ၿဗိတိန္နိုင္ငံသို႔ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးအတြက္ သြားေရာက္ အေရးဆိုၾကရာ ျပည္မႀကီးေရာ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားပါ လြတ္လပ္ေရးေပးရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္။ ၿဗိတိသၽွတို႔ကမူ ျပည္မႀကီးကိုသာ လြတ္လပ္ေရးေပးၿပီးလၽွင္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားကို ဆက္လက္ သိမ္းပိုက္ထားရန္ အႀကံအစည္ရွိခဲ့သည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ကမူ ေတာင္တန္းေဒသမ်ား မပါေသာ လြတ္လပ္ေရးသည္ ျမန္မာနိုင္ငံအတြက္ အဓိပၸာယ္မရွိေသာ လြတ္လပ္ေရး ျဖစ္သျဖင့္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားကို ျပည္မႀကီးႏွင့္တၿပိဳင္တည္း လြတ္လပ္ေရးေပးရန္ အေရးဆိုခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ႏွင့္ ၿဗိတိသၽွအစိုးရတို႔ ဗိလပ္၍ ေဆြးေႏြးေနစဥ္ ၿဗိတိသၽွနယ္ခ်ဲ႕တို႔က ျမန္မာနိုင္ငံ၍ ေတာင္တန္းသားမ်ား ႏွင့္ လြင္ျပင္သားမ်ား အေစးမကပ္ၾကသေယာင္ ဝါဒျဖန႔္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားသည္ ေတာင္တန္း ေဒသမ်ားသို႔ သြားေရာက္ကာ တိုင္းရင္းသား စည္းလုံးေရးကို ေဟာေျပာလွုံ႔ေဆာ္ခဲ့ၾကသည္။
ဗိလပ္တြင္ ​ေဆြး​ေႏြးလ်က္ရွိေသာ လြတ္လပ္ေရးကိစၥတြင္ ၿဗိတိသၽွတို႔က ပရိယာယ္သုံးကာ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားက ျပည္မႀကီးႏွင့္ ပူးေပါင္းရန္ သေဘာတူပါက ျပည္မႀကီးေရာ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားပါ တၿပိဳင္တည္း လြတ္လပ္ေရးေပးမည္၊ ျပည္မႏွင့္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ား ပူးေပါင္းေရးကို ေတာင္တန္းသားမ်ားက ယင္းတို႔ဘာသာ ဆုံးျဖတ္ပါေစဟု ေျပာဆိုၿပီးလၽွင္ ယင္းသေဘာတရပ္ သက္ဝင္ေသာ ေအာင္ဆန္း အက္တလီ စာခ်ဳပ္ကို ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့သည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားသည္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂ ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာနိုင္ငံသို႔ ျပန္လည္ ဆိုက္ေရာက္လာသည္။ ထို႔ေနာက္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၈ ရက္ေန႔တြင္ ပင္လုံညီလာခံႀကီးသို႔ တက္ေရာက္၍ ျပည္မႏွင့္ ေတာင္တန္းေဒသ ပူးေပါင္းေရးကို ေဆြးေႏြးၾကသည္။ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၁ ရက္ေန႔ညေနတြင္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားေပါင္းစုံ ညီညြတ္မႈကို ရရွိခဲ့သည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၂ ရက္ေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီအခ်ိန္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ေတာင္တန္းေဒသ ကိုယ္စားလွယ္ (၂၁)ဦးတို႔သည္ တိုင္းရင္းသား ေသြးစည္းမွု အေဆာက္အအုံကို တည္ေဆာက္ေပးသည့္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားက ျပည္မႀကီးႏွင့္ ပူးေပါင္းရန္ သေဘာတူညီေသာ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ႀကီးကို လက္မွတ္ေရးထိုးၾကသည္။ ယင္းသို႔ တစ္ျပည္ေထာင္လုံးရွိ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစုံ၏ ေသြးစည္းညီညြတ္မွုကို ျပသနိုင္ခဲ့ေသာ ထိုေန႔ကို ''ျပည္ေထာင္စုေန႔'' ဟူ၍ ေခၚေဝၚသမုတ္ခဲ့သည္မွာ ယေန႔အထိ ျဖစ္သည္။
ၿဗိတိသၽွအစိုးရသည္လည္း ျပည္မႀကီးေရာ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားပါ တၿပိဳင္တည္း လြတ္လပ္ေရးေပးရန္ သေဘာတူညီ ရေလသည္။ ဤသို႔လၽွင္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ ျဖစ္ေျမာက္ေရးကို ထိုေန႔တြင္ အုတ္ျမစ္ခ်ခဲ့သျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု တိုင္းရင္းသားတိုင္း မေမ့ေလ်ာ့အပ္ေသာ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္တစ္ခု ျဖစ္လာသည္။

 အထိမ္းအမွတ္ပြဲမ်ား က်င္းပ

ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၂ ရက္ေန႔ကို ''ျပည္ေထာင္စုေန႔''ဟူ၍ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ အစိုးရက အသိအမွတ္ျပဳၿပီး ႐ုံးပိတ္ရက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည္။ ''ျပည္ေထာင္စုေန႔'' အခမ္းအနားကို ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ဆင္ယင္က်င္းပခဲ့သည္။ ၁၉၄၈ ႏွင့္ ၄၉ ခုႏွစ္မ်ားတြင္ ''ျပည္ေထာင္စုေန႔'' သဘင္ကို ပင္လုံၿမိဳ႕၌ က်င္းပခဲ့ၿပီးလၽွင္ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္မွစ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပခဲ့သည္။
ျပည္ေထာင္စုေန႔သဘင္ကို က်င္းပသည့္အခါ ကခ်င္၊ ရွမ္း၊ ကရင္၊​ ခ်င္း၊ နာဂ၊ ကယား၊ ဆလုံစေသာ ျပည္နယ္အသီးသီးမွ ဧည့္သည္ေတာ္မ်ားကို ဖိတ္ၾကား တက္ေရာက္ေစသည္။ ထိုဧည့္သည္ေတာ္မ်ားကလည္း မိမိတို႔၏ ယဥ္ေက်းမွု အကမ်ားျဖင့္ ျပန္လည္ဧည့္ခံၾကသည္။
၁၉၅၄ ခုႏွစ္မွစတင္၍ ထူးျခားခ်က္မွာ ျပည္ေထာင္စု အလံေတာ္ကို အလွည့္က်ရာ ျပည္နယ္အသီးသီးမွ ျပည္ေထာင္စုေန႔သဘင္ က်င္းပခ်ိန္အမီ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔အေရာက္ လက္ဆင့္ကမ္း သယ္ယူေစျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထိုႏွစ္တြင္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုတို႔ ပူးေပါင္းေသြးစည္းရာ ပင္လုံၿမိဳ႕မွ ျပည္ေထာင္စုအလံေတာ္ကို ျပည္ေထာင္စုေန႔အမီ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔အေရာက္ လက္ဆင့္ကမ္း သယ္ယူလာၿပီးလၽွင္ နိုင္ငံေတာ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္လက္သို႔ ေပးအပ္ခဲ့သည္။
ကိုးကား..wikimyanmar