ေခတ္မီ အ၀တ္ အစားေတြ၊ ႏိုင္ငံ တကာ ဖက္ရွင္ေတြ ဘယ္လိုပဲ ေခတ္စားစား၊ ၀မ္းတြင္းၿမိဳ႕က ပုဆိုး ေတြထက္၊ အမရပူရၿမိဳ႕က ရက္ကန္းထည္ ေတြထက္ ပုိၿပီး တာမသြား ႏုိင္ပါဘူး။ ျမန္မာ လူမ်ိဳး ဆုိတာ ႐ိုးရာ ပုဆုိး၊ လံုခ်ည္ ၀တ္္ဆင္ၾကတဲ့ သူေတြမို႕ ဘယ္လုိ ေခတ္ေရွ႕ေျပးတဲ့ ကာလမွာ ျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာ့ ႐ုိးရာ ၀တ္စံုေတြ တိမ္ေကာ သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အသစ္ အဆန္းကို ခံုမင္ၿပီး ေခါင္းကေန ေျခဖ်ား အထိ ဖက္ရွင္ က်တာ၊ စတိုင္လ္၊ စမတ္ က်တာကို ေရြးခ်ယ္ ၀တ္ဆင္ လာၾကတဲ့ ဒီေန႕ေခတ္ လူငယ္ ေတြရဲ႕ ေတာင္းဆုိမႈကုိ ျဖည့္ဆည္း ႏုိင္ဖုိ႕ အတြက္ ျမန္မာ့ ႐ုိးရာ ယက္ကန္းထည္ ေတြ ကလည္း ေရွး႐ုိး အတုိင္း မဟုတ္ ေတာ့ဘဲ အျပင္ အဆင္၊ ဒီဇုိင္း၊ စိတ္ကူး စိတ္သန္းေတြ ဆန္းသစ္ တီထြင္ လာၾက ရပါတယ္။
အမရပူရေတာင္ၿမိဳ႕ က လြန္းရာေက်ာ္ ပိုးႀကီး ခ်ိတ္ ေတြဟာ ကမၻာသိ ျမန္မာ့ ႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ ပြဲေန ပြဲထုိင္ ၀တ္စံု ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္က ပုိးႀကီးခ်ိတ္ ေတြကို အေရာင္ ေတာက္ေတာက္ အဆင္ ႀကီးႀကီးေတြ ၀တ္ဆင္ ခဲ့ၾကေပမဲ့ ဒီဘက္ေခတ္ မွာေတာ့ အေရာင္ေဖ်ာ့ ၊ အေရာင္ၿငိမ္၊ အဆင္ ႏုပ္ေလးေတြ ေခတ္စား ေနပါတယ္။ အခုဆုိရင္ ခ်ိတ္တစ္ထည္ တည္းမွာပဲ အေရာင္ အေသြးစံု၊ အပြင့္ အခက္စံုနဲ႕ ပရပိုက္ခ်ိတ္လုိ႕ ေခၚတဲ့ ခ်ိတ္လံုခ်ည္ေတြ ပြဲလယ္ တင့္ေန ပါတယ္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ဒီဘက္ ပုိင္းမွာ ျမန္မာ့႐ုိးရာ ပိုးထည္ ေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳး ဆန္းသစ္ လာၿပီး ဒီဇုိင္း ေတြလည္း ရာသီ အလုိက္ ေပၚထြက္ လာၾက ပါတယ္။ အရင္က ပိုးႀကီးခ်ိတ္ ေတြကို လြန္းတစ္ရာ၊ ႏွစ္ရာျပည့္ ခတ္ၾကေပမဲ့ အခု လြန္း ငါးဆယ္၊ ေျခာက္ဆယ္ ေလာက္ပဲ ခတ္ၾက ပါေတာ့တယ္။ လြန္းတစ္ရာ ႏွစ္ရာ အျပည့္က အေက်ာ္ေတြ အယွက္ေတြ ပါၿပီး တစ္ကြင္းကို ႏွစ္လ ေလာက္ ခတ္ယူ ရပါတယ္။ လံုခ်ည္ရဲ႕ တန္ဖုိးထက္ အခ်ိန္ရဲ႕ တန္ဖိုးကိုပဲ တြက္ယ ရမလို ျဖစ္ေန ပါတယ္။ ၀ယ္တဲ့ အခါမွာလည္း ျမန္မာ ေတြက အလွဘက္က ၾကည့္ၿပီး ၀ယ္တတ္ ၾကေပမဲ့ ႏုိင္ငံျခားသား ေတြက ေျပာင္းျပန္ ၾကည့္ၿပီးမွ ၀ယ္တတ္တဲ့ အတြက္ လြန္းေက်ာ္ ခတ္လုိ႕ မရပါဘူး။
အခ်ိန္လည္း ၾကာ၊ လုပ္ငန္းရွင္ ေတြက လည္း လံုေလာက္ေအာင္ လက္ခ မေပး ႏုိင္တဲ့ အတြက္ ပညာရွင္ တခ်ိဳ႕ဟာ ရက္ကန္း မခတ္ ေတာ့ဘဲ လုပ္ငန္း ေျပာင္းကုန္ၾက ပါေတာ့တယ္။ ပညာရွင္ေတြ တိမ္ေကာကုန္မယ့္ အေျခအေန ျဖစ္လုိ႕ လုပ္ငန္းရွင္ ေတြ ဘက္ကလည္း ရက္ကန္း မျမင္ဘူးတဲ့ ကေလး ေတြကို သင္ေပးၿပီး အသစ္ ေမြးထုတ္ဖုိ႕ အားထုတ္ ရတဲ့ အတြက္ ၾကန္႕ၾကာ ပါတယ္။ ရခုိင္ ပုဆိုးေခတ္ မွာေတာ့ အေရာင္ ဆန္းေတြ၊ ၾကားေရာင္ ေတြ အမ်ားႀကီး ေပၚလာၿပီး ပညာပိုင္း မွာလည္း ေတာ္ေတာ္ ရလုိက္ၾကတယ္ လုိ႕ဆုိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ရက္ကန္း ခတ္တတ္တယ္ ဆုိတာ ေက်းလက္ေန လံုမငယ္ေတြ အတြက္ ထမင္းစား လက္မွတ္ ပါပဲ။ ဒီဘက္ ေခတ္မွာ ပိုးခ်ိတ္ ေတြကို ႏုိင္လြန္၊ လက္ေကာ္၊ ဇာခ်ည္ ဖဲလႊား စတာေတြနဲ႕ ေျပာင္းၿပီး ခ်ိတ္ခတ္ ၾကတာလည္း ရွိပါတယ္။
Model- Lin Lat Myo
Photo- Bo Group and k Zar
ျမန္မာ့ ႐ုိးရာ အလွဴ မဂၤလာ ဧည့္ခံပြဲ ေတြမွာ ျမန္မာ့ ႐ိုးရာ ပုိးထည္ ေတြနဲ႕မွ ပြဲ၀င္တယ္ ဆုိတာ ျမန္မာ လူမ်ိဳးတုိင္းရဲ႕ ခံယူခ်က္ပါ။ ပိုးထည္မွာ ခ်ိတ္လုိင္းနဲ႕ ပုိးေျပာင္လုိင္း ရယ္လုိ႕ ႏွစ္မ်ိဳး ခြဲလုိ႕ ရပါတယ္။ ပုိးခ်ိတ္ကို သတုိ႕သမီး၊ အလွဴ႕အမ စတဲ့ ကာယကံရွင္ေတြ အ၀တ္မ်ားၿပီး ပိုးေျဗာင္ ေတြကို ပြဲသြား ပြဲလာ ေတြက ၀တ္ဆင္ ၾကပါတယ္။ ပုိးခ်ိတ္ ေတြဟာ အနည္းဆံုး က်ပ္ ငါးေထာင္ ကေန သံုးေသာင္း ငါးေထာင္ အထိဆို ေကာင္းေကာင္း ႀကီးကို လွလွ ပပ ပြဲ၀င္ပါၿပီ။ အရင္ဆံုး ပုိးေျဗာင္မွာ ဒူးနားခ်ိတ္၊ ဒူးနား ပန္းေလးေတြနဲ႕ ေပၚလာ ပါတယ္။ ေနာက္ ပုိးေျဗာင္ေပၚမွာ ေဆးေရး ပန္းခ်ီေတြ တစ္ေခတ္ ဆန္းလာ ပါတယ္။ ေဆးေရး ပန္းခ်ီ ဒီဇုိင္းေတြ ေပၚမွာမွ ေရႊႀကိဳး ေငြႀကိဳးေတြနဲ႕ အနားသတ္ ထားတဲ့ ႀကိဳးထုိး ပိုးထည္ေတြ ပြဲ၀င္လာၿပီး ေရႊေရး ေငြေရးေတြ တစ္ေခတ္ ျဖစ္လာ ပါတယ္။ ဒါေတြ အားလံုးဟာ ကာလတိုေလး အတြင္းမွာပဲ အသစ္ အသစ္ေတြ ျဖစ္လာ တာပါ။ အခု ေနာက္ဆံုးေပၚ ဒီဇုိင္းသစ္ ကေတာ့ ပိုးထည္ ေပၚမွာ ေရးဆြဲတဲ့ ေဖာင္းၾကြ ပန္းခ်ီ ျဖစ္ပါတယ္။
ေဖာင္းၾကြ ပန္းခ်ီဟာ ပိုးထည္ေပၚ မေရးခင္ လက္သည္း ပန္းခ်ီက ဆင္းသက္ လာတယ္လို႕ ယူဆ ရပါတယ္။ လက္သည္းေလး ေတြမွာ ေဖာင္းၾကြ ေလးေတြ ေရးဆြဲ ထားတဲ့ ေဆးသားေလး မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဖာင္းၾကြ ေပမဲ့ ကြာမသြားဘဲ အေလွ်ာ္ အဖြတ္ ခံတယ္လို႕ သိရပါတယ္။ ေဖာင္းၾကြ ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲရာမွာ ပန္းခ်ီဆရာရဲ႕ အႏုပညာ အျပင္ ေဆးစပ္နည္း ကလည္း အဓိက က်ပါတယ္။ ေဆးစပ္ ေကာင္းမွ အေရာင္ ၊ ဒီဇုိင္းေတြဟာ ျမင္ရသူ ေတြကို ၾကြရြတဲ့ အလွ အပ ေတြနဲ႕ ဆြဲေဆာင္ ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဆးကို လူတုိင္း မစပ္ႏုိင္ၾက ပါဘူး။ ပညာရွင္ေတြဟာ လုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႕ ပူးေပါင္းစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆို အလုပ္လုပ္ ၾကေပမဲ့ သူတို႕ရဲ႕ နည္းပညာ ေတြကို ေတာ့ လွ်ိဳ႕၀ွက္ ထားၾက ပါတယ္။ ေဖာင္းၾကြေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေပၚခဲ့ေပမဲ့ ႏူးႏူး ညံ့ညံ့ အထိ အေတြ႕နဲ႕ ႀကိဳက္သေလာက္ ေလွ်ာ္လုိ႕ရတဲ့ ေဖာင္းၾကြ ပုိးထည္ေတြကို အမရပူရ၊ ဦးပိန္ တံတားထိပ္က `သဇင္ႏြယ္ ႐ုိးရာ အထည္ဆုိင္´ က ဆန္းသစ္ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။
လူေတြဟာ အသစ္သစ္ ေနာက္ကို လုိက္ေလ့ရွိတာ တစ္ေၾကာင္း၊ ပန္းအစစ္ေလး ကပ္ထား သလုိ အိစက္ေန တာကတစ္ေၾကာင္း ေၾကာင့္ ေဖာင္းၾကြကို ပုိႀကိဳက္လာၾက ေပမဲ့ ေဆးပန္းခ်ီ ထည္ေတြ လည္း ေရာင္းအား ေကာင္းေနဆဲပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သဇင္ႏြယ္ အထည္ဆိုင္မွာ ေဖာင္းၾကြ အထည္ ငါးဆယ္ ေရာင္းရရင္ ေဆးပန္းခ်ီကလည္း အထည္ သံုးဆယ္ေလာက္ ေရာင္းရတယ္လုိ႕ သိရပါတယ္။
ေဖာင္းၾကြထည္ အေရာင္ အဆင္ အေနနဲ႕လည္း အေရာင္ သံုးဆယ္၊ ေလးဆယ္ ေလာက္ ေရြးခ်ယ္ စရာ ရွိပါတယ္။ အထည္ ကုန္ၾကမ္းေတြ ရဖုိ႕ အတြက္ အမရပူရ ေတာင္ၿမိဳ႕ ၀န္းက်င္ ကရြာေတြမွာ အတန္းေပး ခတ္ခုိင္းရတာပါ။ စက္တန္းနဲ႕ လက္တန္း ႏွစ္မိ်ဳး ရွိၿပီး လက္တန္းလုိ႕ ေခၚတဲ့ လက္ရက္ကန္းက တစ္ခါတည္း အဆင္ေတြ ဒီဇုိင္းေတြ ပါၿပီး ျဖစ္တဲ့ ခ်ိတ္လံုခ်ည္ ကုန္ေခ်ာ ေတြ ထြက္ပါတယ္။ စက္တန္းမွာ အျဖဴတန္းနဲ႕ အနက္တန္း ရွိၿပီး အျဖဴတန္းက အေရာင္ႏု အစံု ထြက္ရွိပါတယ္။ အနက္တန္း ကေတာ့ အေရာင္ရင့္ အစံု ထြက္ရွိပါတယ္။ အေရာင္ဆန္း ေတြလည္း ရရွိပါတယ္။ စက္တန္းက ကခ်င္ဆင္၊ ေယာဆင္၊ ခ်ိတ္ဆင္ ပုဆုိးေတြ ထြက္တဲ့ အျပင္ေျပာင္ဆင္ေတြ အုပ္လုိက္ ထြက္ပါတယ္။ အေရာင္ ေျဗာင္ေတြ ဘယ္ေလာက္ လွလွ အပြင့္အခက္ ဒီဇုိင္းပါတာ ေလာက္ေတာ့ မ၀တ္ခ်င္ၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေဆးပန္းခ်ီ၊ ႀကိဳးထိုး၊ စီးကြင္းထုိး၊ေရႊေရး ေငြေရး၊ ေက်ာက္ကပ္၊ ေဖာင္းၾကြ စတာေတြ ေပၚေပါက္ လာတာပါ။ ေဖာင္းၾကြမွာ သံုးတဲ့ ေရႊေတြမွာလည္း ေကာ္နဲ႕ စပ္တဲ့ ႐ိုး႐ိုး ေရႊက ေစ်းသက္သာ ေပမဲ့ အေရာင္မွိန္ လြယ္ၿပီး အရည္ အေသြး ညံ့တယ္။ ပုိးအစစ္မွာ ေရႊေၾကာ လုိက္တဲ့ ေရႊက ပန္း ဒီဇုိင္း ေတြကို ၾကြေန ေစတယ္။ လွလည္း လွၿပီး ၾကာရွည္ ခံတဲ့အတြက္ ပစၥည္း ေကာင္းေတြ သံုးမယ္ဆုိရင္ ၀မ္းဆက္ တစ္ထည္အတြက္ အရင္းဟာ က်ပ္ တစ္ေသာင္း ေလာက္ အထိ ကုန္က် တယ္လုိ႕ သိရပါတယ္။
အစ ကေတာ့ လူေတြက သိပ္သတိ မထားမိ ၾကဘူး။ ဒါနဲ႕ ကၽြန္မတို႕ ညီအစ္မ တစ္ေတြ ေခတ္မီ ပံုစံ ေလးေတြ ခ်ဳပ္၀တ္ျပလုိက္ ေတာ့မွ ႀကိဳက္သြားၿပီး လာ၀ယ္ ၾကတာ။ ပံုမွန္ ကြင္းေတြဆုိ ေျခာက္ေတာင့္ထြာ ပဲလာတာ။ အရမ္း၀တဲ့ သူေတြပါ ၀တ္လုိ႕ ရေအာင္ ခုနစ္ေတာင္ လုပ္ထား တယ္။ပန္းဒီဇုိင္း ေတြကို မွီျငမ္းရ တာလည္း ရွိတယ္။ ကိုယ္တုိင္ ထြင္တာလည္း ရွိတယ္။ ၀ယ္သူေတြက အနက္ခံ ပန္းခင္းလမ္း ဒီဇုိင္းကို အရမ္း ႀကိဳက္တယ္။
ႏွစ္ထပ္ပန္းတို႕ ေဖာင္းၾကြေဇာင္း သစ္ခြတုိ႕ စသည္ျဖင့္ ဒီဇိုင္း ေပၚလုိက္ၿပီး နာမည္ေတြ ေပးထားတယ္။ ဒီဇိုင္းကုိ တစ္သမတ္တည္း မထုတ္ဘဲ အီေနၿပီ ဆုိရင္ အသစ္ ထုတ္တယ္။ တစ္လကို ၀မ္းဆက္ အထည္တစ္ရာ ၀န္းက်င္ ထြက္တယ္။ ထြက္သမွ် ေရာင္းမေလာက္ဘူး။ ကၽြန္မတို႕ ေဖာင္းၾကြကို ပိုၿပီး လူသိမ်ားသြားေစတာက စိုးျမတ္သူဇာနဲ႕ စုိးျမတ္နႏၵာတုိ႕ ဇာတ္ကား လာ႐ိုက္ရင္း အစံု ငါးဆယ္ ၀ယ္သြားတယ္။ `ဧရာ၀တီရဲ႕ မနက္ဖန္´ ဇာတ္ကားမွာ စုိးျမတ္သူဇာက ၾကာပန္း ဒီဇုိင္းနဲ႕ ႏွင္းဆီပြင့္ ဒီဇုိင္း ၀တ္တယ္။ စုိးျမတ္နႏၵာက `ေျဖလိုက္ပါ´ အစီအစဥ္မွာ အိုး ဒီဇိုင္းေလး ၀တ္တယ္။ ဆက္ၿပီးလည္း မ႐ုိင္းတဲ့ ဒီဇုိင္း ေလးေတြ တီထြင္ ဆန္းသစ္ သြားမွာပါ´ လုိ႕ သဇင္ႏြယ္ ႐ုိးရာ အထည္ဆုိင္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။ေဖာင္းၾကြ ၀တ္စံုေတြရဲ႕ အလွကို ပံုေဖာ္ ႐ုိက္ကူး ေပးခဲ့တဲ့ ေမာ္ဒယ္လ္ လင္းလက္ၿဖိဳး ကလည္း အခုလုိ ေျပာခဲ့ပါတယ္။
``႐ိုး႐ုိး ျမန္မာ ၀တ္စံု ၀တ္ထား တာနဲ႕ ေခတ္ေပၚ အ၀တ္ အစားေတြ ၀တ္ရတာနဲ႕ ခံစားခ်က္ ခ်င္း မတူပါဘူး။ ဂုဏ္ သိကၡာရွိၿပီး ကိုယ့္ကုိယ့္ကိုယ္ လံုၿခံဳမႈ ရေစ ပါတယ္။ ျမန္မာ ဆန္ဆန္ေလး ၀တ္တာဟာ ဒီေခတ္မွာ အ႐ုိးဆံုးက အဆန္းဆံုး ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ အမ်ားရဲ႕ အာ႐ံု စူးစုိက္မႈကို လည္း ရရွိပါတယ္´´ေဖာင္းၾကြ ပုိးထည္ေတြကို လက္ကား ၁၂၀၀၀ က်ပ္ေစ်းနဲ႕ ေဖာက္သည္ ေပးၿပီး သဇင္ႏြယ္ အထည္ဆုိင္မွာ ၁၅၀၀၀ က်ပ္နဲ႕ ေရာင္းခ်ပါတယ္။ ဒီဇိုင္းသစ္ ေပၚ တုိင္းလည္း ေစ်းတက္ မယူဘဲ လက္ရွိ ေစ်းနဲ႕ပဲ ေရာင္းခ် ေပးၿပီး မန္းျမန္မာ ပလာဇာ မွာလည္း ၀ယ္ယူႏုိင္ သလုိ ေနျပည္ေတာ္၊ ဖားကန္႕၊ တာမခံ၊ လြယ္လယ္ ေဒသ ေတြကိုလည္း အေတာ္ မ်ားမ်ား တင္ပို႕ရတယ္လို႕ သိရပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ျမန္မာ့ ႐ိုးရာ ၀တ္စံုေတြ ပြဲလယ္ တင့္ႏိုင္ တာကေတာ့ ဂုဏ္ယူစရာပါ။
credit perfect magazine