အခ်စ္
ေလာကမွာ အခ်စ္မ်ိဳးစံု ရွိပါတယ္။ အခ်စ္ကို ပံုစံုမ်ိဳးစံုနဲ႔ ထုတ္ေဖာ္ျပၾကပါတယ္။ အခ်စ္ဆိုတာကို နာမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးေပး၊ တံဆိပ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ကပ္ၾကပါတယ္။ လိင္ခ်စ္။ အတၱႀကီးတဲ့ အခ်စ္။ အတၱကင္းတဲ့ အခ်စ္။ လင္ခ်စ္။ မယားခ်စ္။ မိခင္ခ်စ္။ ဖခင္ခ်စ္။ သားခ်စ္။ သမီးခ်စ္။ ညီအစ္ကိုခ်စ္။ ေမာင္ႏွစ္မခ်စ္။ ေဆြခ်စ္မ်ိဳးခ်စ္။ မိတ္ေဆြခ်စ္။ စံုေနတာပါပဲ။ လူအခ်င္းအခ်င္းတင္ ဘယ္ကမလဲ။ ႐ုပ္၀တၳဳ မ်ိဳးစံုကိုလည္း ခ်စ္ၾကတာပါ။ ဒါေတြ အားလံုးျခံဳေျပာရရင္ ကာမဂုဏ္အခ်စ္ေပါ့။ အေရးႀကီးတဲ့ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ အခ်စ္အားလံုးထက္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ စင္ၾကယ္တဲ့ အခ်စ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေမတၱာခ်စ္ေပါ့။ သူ႔လူကိုယ့္လူ အနီးအေ၀း အနိမ့္အျမင့္ အယုတ္အလတ္အျမတ္ မခြဲျခားဘဲ သက္ရွိအားလံုးအေပၚ ထားရွိႏိုင္တဲ့ အခ်စ္ေပါ့။
ခ်စ္ၾကသူခ်င္း တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေသြးသားဆႏၵအခ်စ္ ရမၼက္ျမဴးတဲ့အခ်စ္ အတၱဆန္တဲ့အခ်စ္ေတြနဲ႔ပဲ ခ်စ္ေနၾကမယ္ဆိုရင္ ေရရွည္မွာ မၿငိမ္းခ်မ္းႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒီလို အခ်စ္ေတြဟာ ေရရွည္မတည္ျမဲႏိုင္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ္ခႏၶာရဲ့ လွပေျပျပစ္မႈကိုသာ ေသြးသားဆႏၵနဲ႔ ခ်စ္ခဲ့တာဆိုရင္ အေဖာ္ျဖစ္သူရဲ့ ေျပျပစ္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ အခ်ိဳးအစားနဲ႔ ၀င္းပတဲ့ အသားအေရေတြ အသက္အရြယ္နဲ႔အတူ ယိုယြင္းလာတဲ့ အခါမွာ ႏုပ်ိဳတဲ့ အေဖာ္အသစ္ကို ရွာၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို အခ်စ္မ်ိဳးဟာ တိရစၧာန္ေတြမွာလည္း ရွိပါတယ္။ ရာဂခ်စ္၊ တိရစၧာန္အခ်စ္ ဆိုပါစို႔။
အေရဖ်ား တစ္ေထာက္သာ တည္ရွိတဲ့ ႐ုပ္ဆင္းသြင္ျပင္ အလွတရားကို ဘန္းျပၿပီး အမ်ိဳးသားေတြကို ဆြဲေဆာင္သိမ္းသြင္းခ်င္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မဟတၱမဂႏၶီႀကီး စိုးရိမ္ပူပန္ခဲ့ပါတယ္။
သူ ေျပာပါတယ္ -
“ခုေခတ္ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ဟာ ႐ိုမီယို ေျမာက္မ်ားစြာတိုရဲ့ ဂ်ဴးလီးယက္ေလး ျဖစ္ခ်င္ေနမွာကို စိုးရိမ္မိပါတယ္။ ေခတ္ သမီးပ်ိဳဟာ စြန္႔စားခန္းကို သေဘာက်ပါတယ္။ ေခတ္ သမီးပ်ိဳ ၀တ္စားဆင္ယင္တာဟာ မိုးဒဏ္ ေလဒဏ္ ေနဒဏ္ေတြ ကာကြယ္ဖို႔ မဟုတ္ဘဲ စိတ္၀င္စားမႈကို ဆြဲေဆာင္ဖို႔ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အျခယ္အသေတြနဲ႔ သဘာ၀အလွကို ပိုလွေအာင္ လုပ္ပါတယ္။ ၾကည့္ရျမင္ရတာ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ”တဲ့။
တကယ္ေတာ့ အခ်စ္ကိစၥအတြက္ ေယာက္်ားမိန္းမ အျပန္အလွန္ ဆြဲေဆာင္သိမ္းသြင္းေနစရာ အထူးတလည္ မလိုအပ္လွပါဘူး။ သဘာ၀အရ ဖိုနဲ႔မ အျပန္အလွန္ ႏွစ္သက္စြဲမက္တတ္ပံုကို အဂၤုတၱရပါဠိေတာ္ စစခ်င္းမွာ ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
“မိန္းမ၏ အဆင္းသည္ ေယာက်ာ္း၏ စိတ္ကို သိမ္းက်ံဳးယူငင္၍ တည္သကဲ့သို႔ ဤအတူ ေယာက္်ား၏ စိတ္ကို သိမ္းက်ံဳး ယူငင္၍ တည္ေသာ အျခားတစ္ခုေသာ အဆင္းကိုမွ်လည္း ငါ မျမင္။ ရဟန္းတို႔ မိန္းမ၏ အဆင္းသည္ ေယာက်ာ္း၏ စိတ္ကို သိမ္းက်ံဳး ယူငင္၍ တည္၏”တဲ့။
“ေယာက်္ား၏ အဆင္းသည္ မိန္းမ၏ စိတ္ကို သိမ္းက်ံဳးယူငင္၍ တည္သကဲ့သို႔ ဤအတူ မိန္းမ၏ စိတ္ကို သိမ္းက်ံဳး ယူငင္၍ တည္ေသာ အျခားတစ္ခုေသာ အဆင္းကိုမွ်လည္း ငါ မျမင္။ ရဟန္းတို႔ ေယာက္်ား၏ အဆင္းသည္ မိန္းမ၏ စိတ္ကို သိမ္းက်ံဳး ယူငင္၍ တည္၏”တဲ့။
အဆင္းတင္ မကပါဘူး။ ဖိုနဲ႔မတို႔ရဲ့ အဆင္း အသံ အနံ႔ အရသာ အေတြ႔ဆိုတဲ့ အာ႐ံုငါးပါးလံုးဟာ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ဆြဲေဆာင္တဲ့ ေနရာမွာ စြမ္းအားအျပင္းဆံုး ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အထူးတလည္း ျမႇဴဆြယ္ေနၾကစရာ မလိုပါဘူး။
အခ်စ္စစ္နဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့ အခါမွာ ဟိုတစ္ေယာက္ဆီက ကိုယ္ ဘာရမလဲဆိုတာ မစဥ္းစားဘဲ သူ႔ကို ကုိယ္က ဘာေတြ ေပးလိုက္ႏိုင္မလဲ ဆိုတာကို စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။ ေရရွည္ခံတဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ဒီလို အခ်စ္မ်ိဳးနဲ႔ တည္ေဆာက္ႏိုင္ပါတယ္။ ေပးဖို႔စဥ္းစားတယ္ ဆိုေပမယ့္ အခ်စ္စစ္ရဲ့ ဆက္ဆံေရး နယ္ပယ္မွာ အသားလြတ္ႀကီး ေပးလိုက္ရတာမ်ိဳး မရွိသေလာက္ ရွားပါလိမ့္မယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လူဆိုတာ အျမဲ ယူေနတတ္ၾကတာမ်ိဳး မဟုတ္လို႔ပါပဲ။ ေပးရင္ ရပါတယ္။
လူသားတစ္ေယာက္က လူသားတစ္ေယာက္အေပၚ စိတ္၀င္စားမႈ အေလးအနက္ထားမႈ အေနနဲ႔ အခ်စ္ကို ထူေထာင္မယ္ဆိုရင္ အမ်ိဳးသား တစ္ေယာက္ဟာ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ရဲ့ ခႏၶာကိုယ္အလွ အေပၚယံအလွကို အသည္းအသန္ အေလးအနက္ ျဖစ္ေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ႐ုပ္ခႏၶာရဲ့ ဆြဲေဆာင္မႈကို အဓိကထားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ နားလည္ခံစား အကဲျဖတ္ႏိုင္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ ေကာင္းျမတ္မႈ ႏွလံုးသား လွပမႈကိုပဲ အေလးအနက္ ထားပါလိမ့္မယ္။
စိတ္ဓာတ္ ေကာင္းျမတ္တဲ့ ႏွလံုးသား လွပတဲ့ အမ်ိဳးသမီးရဲ့ တံု႔ျပန္မႈဟာလည္း ေလးစားစရာ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ့ အဆံုးအမေတြကို ေလးစားလိုက္နာတဲ့ အိမ္ရွင္မဟာ သူ႔ရဲ့ လင္ေယာက္်ားကို တစ္သက္လံုး ႐ိုေသ ေလးစားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ လင္ေယာက္်ား အိုမင္းတဲ့အခါ ဆင္းရဲတဲ့အခါ မက်န္းမာတဲ့ အခါေတြမွာေတာင္မွ ခ်စ္ခင္ေလးျမတ္မႈ ေလ်ာ့သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလို ဘ၀ေဖာ္ေတြရဲ့ အိမ္ေထာင္ဟာ ခ်မ္းေျမ့သာယာ ေနပါလိမ့္မယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ။
ရွင္အာစာရ
Ref (March 23, 2011):
အဂၤုတၱရပါဠိေတာ္၊ ၁- ႐ူပါဒိ၀ဂ္